ANIME THAT I WATCH DURING MCO : PART 1

ANIME THAT I WATCH DURING MCO : PART 1





Assalamualaikum, lama jugak la aku tak post something kat blog ni. Disebabkan aku layan banyak anime time ni kenalah stop sat dari jadi blogger, well lagi banyak aku tengok lagi banyak aku boleh share pendapat aku tentang anime tu. Btw ni post aku yang ke 13 okay, sapa yang belum baca post aku sebelum ni bolehla pi tengok just tekan label Luqman kat sebelah kiri tu and semua post aku kat situ. Kalini aku just nak cerita tentang certain anime iaitu Kimetsu no Yaiba or known as Demon Slayer.

SOURCE : GOOGLE
Aku dengar pasal anime ni lama dah but tak teringat nak tengok and aku pon tak banyak freetime sangat, tapi time pkp ni aku taktau nak tengok anime apa and this anime comes through my mind. So aku pon tengokla. But after aku habiskan anime ni aku rasa menyesal tak tengok masa anime ni release. Sumpah best anime ni baru satu season ja tapi dah banyak yang berlaku and dia punya fight tu best giler ah, aku akan cakap pasal bendatu nanti. 





SOURCE : GOOGLE
Ni dia punya mc, Tanjiro, well dia punya story ni a bit sad sebab while dia tengah kerja angkut arang family dia kena bunuh dengan satu demon ni. His whole family got massacred termasuk mak dia dan adik-adik dia but salah seorang adik beradik dia terselamat iaitu Nezuko.





SOURCE : GOOGLE
And ni la Nezuko yang aku cakap tadi. While tanjiro nak selamatkan Nezuko, Tanjiro perasan something weird happen dekat Nezuko, dia jadi tak tentu arah. Rupa-rupanya Nezuko sendiri dah jadi salah seorang daripada demon yang wujud. Demon yang bunuh family dia ingat yang semua anggota family ni dah mati but Nezuko survive and got infected by it.





SOURCE : GOOGLE
Well Tanjiro vs Rui is by far the best fight scene ever in all the anime yang aku tengok. Fight scene dia buat aku meremang and dia punya music tu melengkapkan fight scene tu. Sumpah korang kena layan cerita ni sebab memang best and korang takkan menyesal






And sampai sini saja aku cerita tentang Demon Slayer ni, kalau korang nak tahu korang kena tengok anime ni, baru season 1 and episode pon tak banayak. Jangan tunggu anime ni habis baru korang nak tengok, menyesal nanti. Aku akan post banyak lagi tentang anime dalam blog aku ni, so stay tuned for my next entry.



PEACE OUT...

Comments