Tekken:The King Of Iron Fist Part 1

Assalamualaikum geng2 sekalian,korang semua macam mana,ada baik tak.Ha,almaklumlah sekarang ni kita semua kene kuarantin kan disebabkan coronavirus ni makin teruk.Sebelum aku nk mulakan cerita aku,aku harap kita semua dapat jaga kesihatan masing2 and jom doa supaya Malaysia akan kembali tenang mcm dulu.So geng,harini aku nak cerita sikit pasal salah satu game yang paling best aku pernah main secara berperingkat.The game is called TEKKEN.Untuk mengisi masa lapang yang ada ni,disebabkan kita dikuarantinkan,aku nak share sikit pasal game ni.



 (Game ni under Bandai Namco)

Ok,so,story game ni sebenarnya best,serius best sebab dia mengisahkan tentang orang yang gila kuasa,orang yang kuat berdendam,and ada yang sanggup bunuh darah daging sendiri.Korang kalau nak main game ni,kene main story mode dari tekken 1 sampailah tekken7 yang paling latest ni🤣🤣bukan sebab apa,sebab kisah dia berkait dari awal sampai akhir.Kalau start main x ikut turutan,confirm pelik,x tau mana origin karakter ni.So,aku syorkan untuk main dari awal.Ataupun korang boleh je tengok dekat youtube.Ok,tekken ni,sebenarnya tournament underground lah boleh dikatakan,dan dikuasai oleh Mishima Zaibatsu.

(Mishima Zaibatsu ni pengasas tekken ni la)

Mishima Zaibatsu ni diketuai oleh Heihachi Mishima.Dia buat tournament ni asalnya untuk cabar orang ramai untuk kalahkan dia.Apa bet yang dia buat untuk pemenang adalah,Siapa yang menang tournament ni,secara automatik akan jadi pemilik company ni.Nama tournament ni bukanlah tekken sebenarnya,tapi,The King Of Iron Fist.Itulah nama tournament dia.

(Dari Kiri:Heihachi,Kazuya,Jin)

Sampailah 1 hari ni,ada sorang perempuan datang nak fight dengan heihachi ni.Lawan punya lawan,perempuan ni kalah.Tapi Heihachi ni x sampai hati nak suruh perempuan ni bla,sebab dia dh jatuh cinta kat perempuan ni.Cliche bukan🤣🤣🤣.Biasalah,game international kan.So,heihachi pon jaga perempuan ni and at the same time train perempuan ni,tapi dia x tau sebenarnya perempuan ni ada niat lain,bukan setakat nak rampas takhta ni,tapi perempuan ni nak bunuh heihachi sekali.Fast forward after few months,perempuan ni lahirkan anak dorang.Bila anak dorang ni kat kampung eh,dorang pon bergaduh🤣🤣🤣.

(lawan punya lawan,perempuan tu auto meninggal geng)

Apa yang heihachi x tau adalah,perempuan ni sebenarnya bukan manusia biasa,perempuan ni ada genetic setan.Bila perempuan ni hidup balik,Heihachi pon terkejut beruk ah,camna boleh hidup.Padahal tadi dh kene tibai kaw2 an.Perempuan ni pon open table,ceritakan semuanya.Then heihachi terpaksa bunuh dia buat kali kedua geng🤣🤣.Complicated bukan.HAHHAHAH.Fast forward ke beberapa tahun,anak dorang tau,yang heihachi ni bunuh mak dia.Nama anak dia Kazuya Mishima.
 
(gamba kiri ni time Kazuya dah dewasa,and kiri ni time budak)





Bila kazuya ni dapat tau yang ayah dia bunuh mak dia sendiri,bertumbuk la dia dengan ayah dia.Heihachi pon fedup dengan perangai si Kazuya ni,dia ajak kazuya fight kat atas gunung.



Bila kazuya dah kene lunyai dengan bapak eh sendiri,bapak dia pon decided untuk bunuh si kazuya tu,sebab dia takut yang kazuya ni pon ada genetik setan sama macam mak dia.So,heihachi ni berani gamble,dia campak kazuya dekat tebing gunung.Lalu jatuh bergolek2 la itu anak.

Ni la moment2 dia nk campak tu

Logiknya heihachi ni,dia cakap,kalau aku campak kazuya,dia mati,maksudnya dia x de genetik setan tu,tapi kalau dia hidup lagi,maksudnya dia ada genetik setan sebijik ngan mak dia.So heihachi pon campak.Dia tunggu for a while,Kazuya x hidup2 lagi.So sangkaan dia yang kazuya dah mati.
AKAN TETAPI......JENG JENG JENG.......Kalau korang nak tau sambungannya,korang kene baca part 2 nanti.Harap korang semua boleh bersabar and aku harap korang semua keep support bukan setakat aku sorang je,tapi member2 aku sekali,tengoklah jugak blog2 dorang.Blog dorang pon best2 gak.Sampai sini je dulu aku ceritakan.Next,aku akan continue dekat part 2.Stay Tune.Last sekali,memandangkan kita sekarang ni dikuarantikan,aku harap korang boleh stay kat rumah elok2,jaga diri korang semua,jaga kesihatan korang semua,and please do take this COVID-19 seriously.That all from me,Thank you geng!!!!

To be Continued...

Comments

  1. I'm proud to have you as my bloody hell cadet.


    Sincerely,

    Yusop Jantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. AHAHAHAHHAHAHHA,thank you support RO😂😂✊✊

      Delete

Post a Comment