Heroes For Newbie (Dota 2)

Assalamualaikum , ok hariri aku nak cerita tentang game favourite aku kat pc iaitu Dota 2.  In case , kalau korang tak tahu , Dota 2 ni merupakan multiplayer game dimana 2 team berasaskan 5 player berlawan untuk memusnahkan sebuah structure yang dipanggil "Ancient" team lawan . Team pertama yang berjaya memusnahkan Ancient musuh dikira pemenng. Dota 2 ni lebih kurang macam Mobile Legends la senang cerita tetapi lebih complicated dan lebih sukar. Ok  kalau korang baru nak start main game ni , jangan risau sebeb kalini aku nak share pasal hero-hero Dota 2 untuk beginner. Antaranya :


1. Sniper


Ok , bagi aku hero Sniper ni sangat sesuai untuk newbie , kerana hero ini fokus kepada damage dan item build . Hero ini tidak mempunyai skill yang complicated dan mudah dipelajari . Hero ini juga merupakan range hero dimana ia menyerang dari jarak jauh . Ini memudahkan anda daripada mudah dibunuh oleg hero team lawan . Hero Sniper ini tergolong dalam hero agility . Kelemahan hero ini adalah nyawanya yang rendah dan sukar melepaskan diri apabila diserang musuh dari jarak  dekat.



2. Bristleback


Hero Bristleback ini merupakan melee hero yang menyerang dari jarak dekat . Hero ini mempunyai skill yang simple dan mudah diplelajari dan kebanyakannya adalah skill pasive . Hero ini merupakan tank hero dengan survivability tinggi yang mempunyai nyawa yang tinggi dan tidak mudah mati di dalam teamfight Antara skill hero ini adalah mengurangkan kelajuan dan armor enemy.



3. Viper


Viper merupakan hero agility yang serba boleh mengikut play style player. Ia merupakan hero early game kerana skill poisonnya yang mendatangkan damage yang besar di early game , Hero ini mempunyai banyak fungsi di dalam pertempuran dan mempunyai survivability dan damage yang bagus.



4. Dragon Knight


Dragon Knight adalah  hero pertama yang korang akan main apabila bermain Dota 2. Ini kerana hero ini merupakan hero tutorial setiap pemain. Dragon Knight boleh dimainkan sebagai carry hero ataupun sebagai tank.Ia merupakan melee hero 3 skillnya adalah active dan yang satu lagi adalah passive. Dragon Knight adalah hero yang bagus kerana hero ini mempunyai skill stun dan skill ultimate hero ini merubah badannya menjadi seekor naga dan menjadikan hero ini range hero untuk beberapa detik.


Comments