MY TOP 10 ANIME : PART 1

MY TOP 10 ANIME : PART 1




Assalamualaikum, harini aku nak buat kelainan skit. Aku nak listkan semua anime yang dok number satu setiap post dan listkan balik ikut kesukaan aku. Ni also post aku yang kesebelas, and post ni ada dua part kay. Part lagi satu aku tak confirm nak post bila tapi pada masa terdekat ni la. Aku cuba nak siapkan secepat yang mungkin sebab dah malam ni aku dah mula ngantuk so, This Is My Top 10 Anime.




10.  SWORD ART ONLINE

SOURCE : GOOGLE
Ni antara anime yang best but season 3 let me down a bit, sebab bagi aku season tu tak connect langsung ngan season sebelum ni. Tapi disebabkan season 1 dia gempak aku still suka anime ni. Meh aku cerita skit, anime ni bergenre isekai. Diorang ni tersekat dalam dunia game and kalau diorang log out, diorang akan mati. So diorang terpaksa main game tu sampai habis sebelum boleh keluar dari game tu. Disebabkan season 3 dia kurang skit, aku letak kat no 10.





9.ATTACK ON TITAN 

SOURCE : GOOGLE
Semua cerita dalam list aku ni best tapi aku nak rank ngan semua anime yang best dari setiap genre.
Attack on titan ni dari genre post apocalyptic. Korang boleh pergi check balik semua post aku yang lama, dapat gak naikkan views. Cita ni pasal dunia yang penuh dengan man eating titan, so nak elakkan dari kena makan ngan titan diorang terpaksa hidup dalam satu tembok yang besar. Tembok ni jugak jalang titan dari masuk kedalam tu. But satu hari satu titan ni berjaya hancurkan dinding tu and semua titan berjaya masuk and makan semua orang dalam tu. And that is why anime ni berada kat number 9.





8.DEATHNOTE

SOURCE : GOOGLE
And this anime is from genre horror. Genre seram jugak jadi salah satu genre kegemaran aku disebabkan oleh semua thriller dalam anime tu. Deathnote cita tentang seorang pelajar highschool yang terjumpa satu buku yang dapat membunuh orang kalau tulis nama orang tu dalam buku tu. Tetapi buku tu milik malaikat maut, and malaikat maut tu saja nak berikan buku tu kat manusia sebab nak have fun. Anime ni antara animeyag ending dia aku tak berapa suka, kalau korang nak tahu apa kenalah pergi tengok.





7.DORAEMON

SOURCE : GOOGLE
And anime ni dari genre kids, ni antara anime zaman kanak-kanak aku. Masa aku kecik aku selalu tunggu cerita ni setiap sabtu, aku rasa aku dah bagitau dalam post aku sebelum ni. Doraemon merupakan robot dari masa depan yang dihantar oleh cucu Nobita untuk datang and tolong Nobita yang selalu dilanda musibah. So start dari situ la Doraemon bermula. Kebanyakan episode dia tak connect ngan episode lain but semua movie doraemon ni memang best.





6.VIOLET EVERGARDEN

SOURCE : GOOGLE
Anime ni dari genre Slice of life, and anime bergenre ni berkisahkan tentang kehidupan seseorang tu. And cita ni dah membuatkan aku menangis pada satu masa dan anime ni one of the best I've ever seen. Cita ni tak banyak episode pon so korang boleh lapergi layan. Cerita ni tentang Violet yang merupakan bekas tentera yang tidak mempuyai sebarang emosi. Tetapi suatu hari perasaan cinta dia muncul selepas dia berjumpa dengan seorang lelaki. This is not a normal romance anime but rather a sad one. So korang must watch anime ni kalau nak tahu dengan lebih lanjut.




And that is My Top 10 Anime : Part 1. Part 2 akan aku post pada masa terdekat ni la, so stay tuned for my next entry.


PEACE OUT...

Comments