MY TOP 5 ANIME : SCI-FI

MY TOP 5 ANIME : SCI-FI





Assalamualaikum, this is my ninth entry in this blog. Kalau semalam aku malas, harini aku rajin sebab harini birthday aku. Terasa nak tulis tu giler banyak, and aku cuma nak siapkan apa yang aku buat sampai habis. So malam ni aku nak post pasal genre anime science fiction atau dikenali sebagai sci-fi. Genre ni bagi aku sangat besar and diverse, banyak sangat anime bawah genre ni. This Is My Top 5 Anime : Sci-Fi.





5.CODE GEASS

SOURCE : GOOGLE
Ya, semalam aku ada post pasal anime ni dalam post genre school. Well cita ni pon di bawah genre Sci-Fi. Lelouch yang merupakan pelajar sekolah tinggi Jepun atau dikenali sebagai area-11  nak bebaskan negaranya dari dijajah Britannia. And tiba-tiba dia terjumpa dengan seorang perempuan dan perempuan tu bagi dia kuasa yang membenarkan dia mengarah orang lain. Semua orang akan ikut apa yang dia cakap termasuk bunuh diri. OP bukan. Tengok la anime ni kalau sapa-sapa yang berminat.





4.STEINS GATE

SOURCE : GOOGLE
Sapa yang suka pasal time-travelling konspirasi and that kind of thing korang patut tengok anime ni. And yes cita ni tentang time-travelling, aku tak boleh nak cita banyak sebab aku baru tengok satu episode ja. HAHAHAHAHA. Aku tak sempat nak tengok cita ni sebab time tu aku tertengok anime lain. So aku tinggalkan ni dulu and lepas ni aku tengok cita ni lak. Tapi masa aku tengok episode first ni naik goosebump oi. Menarik tertarik sia ciita ni. Korang takkan rugi tengok cita ni. Korang akan rasa apa yang aku rasa lepas tengok cita ni.




3.DR STONE

SOURCE : GOOGLE
Aku pelik do, cita ni best kot dia punya storyline best gila but dia punya rating tak tinggi sangat. Maksud aku rating dia bukan la rendah, tinggi tapi not very high. Anime ni tak layak dapat rating rendah. Aku pernah post  dalam genre post-apocalyptic sebelum ni, so korang bolehla go and check my old post and my other post next.





2.ONE PUNCH MAN

SOURCE : GOOGLE
One of the most OP main character dalam semua anime yang pernah aku tengok. Kisah ni berkisah tentang dunia yang ada hero dan raksasa. Oleh tu hero organization diwujudkan untuk lawan semua orang jahat. Tapi sorang hero nama dia Saitama, dia nampak ja macam normal everyday hero dalam cita ni tapi dia orang yang paling kuat dalam cita ni. Sekali tumbuk ja enemy dia kalah. Cita ni pon genre comedy and sense of humor dia pon aku suka. Memang best cita ni baru 2 season ja and aku harap diorang banyakkan lagi episode ngan season dia skali. Aku tunggu sangat cita ni every year.






1.GINTAMA

SOURCE : GOOGLE
At first aku tak berniat pon nak tengok anime ni sebab aku ingat cita ni episode skit ja, lepas tengok 30 episode baru aku prasan cita ni ada sampai 300 episode. Time tu aku macam 'ah silap tengok ' tapi actually lepas tengok semua episode dia, aku tak menyesal langsung. Takda anime yang paling hebat buat parody tentang anime lain selain Gintama. Kelakar habis ah cita ni. But anime ni aku rasa akan ada sambungan dia sebab manga dia still ongoing and storyline dia pon tak habis lagi. So aku just tunggu. Sapa yang suka tengok anime yang banyak episode aku suggest korang tengok anime ni. Sumpah korang tak akan menyesal.




And that is My Top 5 Anime : Sci-fi. Aku akan tulis banyak lagi tentang 'My Top 5 Best', so stay tuned for my next entry.



PEACE OUT...

Comments