Parallel Universe or Multiverse:Part II

Assalamualikum and selamat sejahtera geng.Apa khabar?,ada baik tak?.Ha,harini aku nk sambung pasal topik yang lepas iaitu parallel unierse.Aritu kita stop sampai explaination tapi tu versi flash la🤣🤣.Aku letak explaination yang tu because aku rasa yang tu adalah yang senang untuk faham,berbanding video yang lain.Kenapa baru sekarang aku nk sambung episode yang lepas adalah kerana baru sekarang mood rajin tu datang🤣🤣.Tanpa melengahkan lagi masa,jom sambung masuk air🤣🤣.First skali aku nk explain pasal mandela effect.
Source:Google

So,apa itu Mandela Effect?.Mandela Effect seperti nama dia sendiri,diambil daripada nama Nelson Mandela.Mandela effect adalah situasi dimana kita menghadapi 'False Memory' gitu.Maksudnya kat sini adalah situasi mcm kita pernah tengok sesuatu benda ni,tapi sebenarnya benda tu x da pon.Kenapa dinamakan sebagai Mandela Effect adalah kerana time beberapa tahun lepas,kita degemparkan dengan kematian Nelson Mandela betul tak?,yang peliknya,ada orang pernah nampak yang Nelson Mandela sbenarnya dah lama meniggal time dalam penjara.So kat situ timbul macam perbalahan sebab ada yang mengatakan dorang pernah nampak dalam tv yang Nelson Mandela dah meninggal.Dekat situ la bermulanya teori Mandela Effect ni.

Source:Google

Mesti korang tertanya an apa kene mengena Mandela Effect dengan Teori Multiverse ni?.Ok,aku try explain sikit2 kt korang.Bermula dengan Teori Mandela Effect nilah baru dorang sedar yang maybe tu memory dorang dekat universe lain.Maksudnya kat sini adalah macam ni,Nelson Mandela meninggal time 2013,tapi ada yang cakap Mandela dah meninggal time 1980 dekat penjara,yang betulnya adalah Mandela meninggal time 2013,Mandela meninggal 1980 tu maybe memory kita dekat universe yang lain.Faham x?🤣🤣.Ok lah,aku try bagi contoh lagi.

Cuba korang teka,logo Monopoly mana yang betul?

Kalau korang jawab yang sebelah kiri tu logo sebenar Monopoly,jawapannya salah.Yang sebelah kanan tulah logo betul Monopoly.Benda ni pon ada orang keliru jugak,masing2 yakin yang sebelah kiri tu yang asli,tapi sebenarnya bukan.Aku bagi lagi satu contoh.

Mana satu yang betul?kiri ke kanan?

Same goes to pikachu.Sapa2 yang layan pokemon mesti tau kan jawapannya an🤣🤣.Yang asli adalah yang sebelah kiri.So,nilah contoh Mandela Effect yang aku cuba explain kat korang.Dekat sinilah timbol Teori Multiverse yang mana mungkin gambar sebelah kiri tu betul2 wujud,tapi dekat universe lain.Memory kita yang lain.Aku nak share kt korang satu scene dripada cerita flash yang baru je beberapa bulan lepas keluar.


Source Youtube

Scene ni scene yang agak menarik sebab somehow boleh ada dua flash at the same place an.So,macam mana boleh ada dua flash ni adalah daripada Teori Multiverse tadi tu,dimana Flash sebelah kiri asal dripada Earth-19 and Flash sebelah kana asal dripada Earth-01.Lebih kurang macamtulah teori ni.So sebenarnya,Teori Multiverse ni memang berkait rapat dengan Mandela Effect.So geng,sampai sini je explanation aku pasal Teori Multiverse ni.Aku harap korang semua bleh faham lah eh🤣🤣🤣.

So geng,sampai sini je dulu perbincangan kita🤣🤣.Aku harap korang seronok la baca blog aku ni walaupon agak panjang and membosankan an.So,sebelum aku mengundurkan diri,jom sama2 kita doa supaya corona virus ni hilang dripada muka bumi ni.Sama2 doakan keselematan and kesihatan kita sesama kita and aku harap korang dapat jaga kesihatan korang semua and just stay at home jela buat beberapa minggu ni.Kalau x korang jugak yang bsing x dapat cuti lah,itulah,ni kerajaan dh bagi.So duduk je kat rumah,jngan gi mana2 🤣🤣🤣.Assalamualaikum and thank you semua.





Comments

  1. agak confusing mula2 tp its a very good info... keep it up 👍🏼👍🏼

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you sbab sudi baca,will try to improve my explanation next time🤘🤘

      Delete
    2. Alhamdulillah, tahniah MDA, 👍

      Delete
  2. Bagus..tahniah ank buah🤓

    ReplyDelete

Post a Comment