MY TOP 5 ANIME : SCHOOL

MY TOP 5 ANIME : SCHOOL






Assalamualaikum, this is my eighth entry in this blog. And yup harini hari malas aku tapi aku decide nak post gak something. Sebab lama gak la aku tak post, sebab tu even aku malas aku nak tulis apa dalam palaotak aku. Harini aku nak post pasal genre school, anime yang berkisahkan tentang sekolah.
Rindu gakla nak pi skolah lepas tengok anime-anime cenni. This Is My Top 5 Anime : School.





5. SAKURASOU NO PET NO KANOJO

SOURCE : GOOGLE
Yup sapa yang baca post aku sebelum ni  mesti dah tau pasal cita ni. Genre utama anime ni memang slice of life tapi school pon salah satu genre dia jugak. Storyline cita ni memang power and aku harap anime ni ada season 2. The ending memang buat aku sedih, nasib tak nangis. Aku memang suggest cita ni kat hampa, make sure tengok tau.





4.HYOUKA

SOURCE : GOOGLE
Yup cita ni pon aku penah letak dalam post aku sebelum ni. Korang mesti pelik en dalam post sebelum ni cita ni dok bawah Sakurasou en. Aku ada sebab aku tersendiri. Cita ni lagi kena ngan tema school ni. Cita ni lagi buat aku terasa nak pi sekolah balik dari cita Sakurasou tu. But aku tak maksudkan cita tu tak best tapi lari skit dari tema, ha gitu.





3.CODE GEASS

SOURCE : GOOGLE
In an alternative timeline, the world is divided into three superpowers: the Holy Britannian Empire (the Americas; also called Britannia), the Chinese Federation (Asia), and the European Union (Europe and Africa; previously known as the Euro-Universe, also known as Europa United in Akito the Exiled). The story takes place after the Holy Britannian Empire's conquest of Japan on August 10, 2010 a.t.b., by means of Britannia's newest weapon, the "Autonomous Armored Knight", or "Knightmare Frame". In turn, Britannia effectively strips Japan and its citizens of all rights and freedoms and renames the country Area 11 with its citizens referred to as Elevens.





2 MY HERO ACADEMIA

SOURCE : GOOGLE
My hero academia is absolute beast. Anime ni pasal dunia manusia yang ada power. Of course la ada orang jahat and that is why they need hero to protect it. Deku yang bertekad untuk jadi superhero bertungkus lumus untuk masuk ke sekolah yang ajar budak-budak untuk jadi hero. Sekarang cita ni dah season 4. Aku tunggu habis dulu baru aku nak sambung tengok. Deku ni asal takda kuasa tapi macam mana dia boleh masuk sekolah tu. Kalau nak tau macam mana tengok la anime ni.





1.ASSASINATION CLASSROOM

SOURCE : GOOGLE
Even cita ni dua season ja but dia bagi impak yang besar kat aku. Cita ni mengenai satu kelas ni dilatih oleh cikgu diorang untuk menjadi assasin dan bunuh cikgu tu sendiri, sebab kalau tak bunuh cikgutu , dia akan meletup dan hancurkan bumi. Kenapa cikgu tu tak biarkanja pelajar dia bunuh dia, sebab bukan sahaja dia nak ajar bunuh dia tapi dia nak ajar erti kehidupan kat pelajar dia. Ending cita ni memang sedih gila. Tak nak la nak bagi spoiler tapi memang sedihla. Korang kena tengok cita ni, dua season ja kot. 




And that is My Top 5 Anime : School. Aku akan tulis banyak lagi tentang 'My Top 5 Best', so stay tuned for my next entry.


PEACE OUT...

Comments