Multiverse Or Parallel Universe:Part I

Assalamualaikum geng2 sekalian,ha buat apa tu.Harap korang semua sudilah baca blog aku ni macam biasa🤣🤣.So harini,aku nak cerita pasal Multiverse Teori atau pon Parallel Universe.Aku dapat ilham ni sebenarnya daripada cerita The Flash🤣🤣🤣.Dalam cerita ni,dia ada explain more about multiverse yang memang tarik attention aku ah sebab aku fkir maybe that's true.Maybe boleh jadi betul.So kat sini aku just nak explain mana yang aku tahu jelah pasal multiverse ni eh🤣🤣.Macam yang aku cakap,aku dapat ilham ni pon dari citer The Flash.Let's start.Aku maybe akan cerita secara berperingkat.

Start season 2 dh interesting

So,aku nak start dengan permulaan multiverse ni ataupun parallel universe ni.Kenapa aku nk explain pasal ni adalah sebab aku rasa interesting dlam topik ni.Tapi aku bukan lah proffessional dalam bidang ni🤣🤣.Korang jangan salah anggap pulak,aku just nk share je dengan korang.Tapi kalau ada yang tahu pasal benda ni,apa salahnya share kt komen.So,aku dapat tahu pasal multiverse ni pon daripada cerita flash ni sendiri.Bila start je season 2,dorang dah masukkan multiverse dalam season tu.Tu yang buat aku lebih tertarik.Apa yang aku faham pasal multiverse ni adalah,ada banyak universe,dimana kita sendiri hidup dalam bumi yang lain.Mesti korang pening an,macam mana tu an.Aku nak bagi contoh.First adalah dimana katakanlah kita duduk dekat Earth-1,disebabkan galaxy kita ni besar,maybe ada Earth-2 dalam universe lain.Erti kata lain,Bumi yang duduk dalam universe lain.
macam ni la gambaran dia

Mesti korang tertanyakan,kenapa kita x leh nampak dorang or x leh nk "Breach" ke bumi dorang.Macam cerita Flash sendiri,dorang ada cakap yang setiap bumi ni,ada frequency tersendiri untuk bumi2 ni vibrate.Contoh kalau kita sekarang duduk dekat Earth01,so,vibration dia maybe pakai frequency 10MHz,Earth02 pulak maybe pakai frequency 20MHz and so on.Frequency vibration ni lah yang membuatkan kita x leh pegi dekat dorang and vice versa.

Lebih kurang mcm ni la 

Korang pernah x terfikir,macam mana kalau korang pilih path yang lain daripada sekarang ni.Contoh,dekat sini,korang choose untuk jadi seafarer,tapi maybe dekat universe lain,korang x jadi seafarer.Aku try bagi contoh lagi.Ok,Earth01,Nazi kalah perang dunia ke-2.Tapi maybe dekat Earth10,Nazi menang world war 2.Konsep dia lebih kurang macam tulah.So maksudnya,maybe,kita ada kembar yang sebijik macam kita.

 Ni lah yang aku cuba maksudkan

So geng,sampai sini je dulu aku cerita bab Multiverse ni.Insha-Allah aku akan sambung nanti untuk part 2.Aku harap korang sume faham la dengan apa yang aku cuba sampaikan ni🤣🤣.Lepasni aku akan try buat research lagi pasal benda ni.Sekarang ni kita tengok Alhamdulillah kes COVID-19 kt Malaysia x de lah macam dulu.Ada la penambahbaikan sikit.X de la bilangan kes naik mendadak macam masa mula2 kena aritu.So,aku harap kita sama2 dapat doakan keselamatan kita semua and dijauhkan daripada perkara2 yang x elok ini.Sekian,tu je daripada aku setakat ni,Take care and see you guys soon for the PartII!!!

Sebelum aku chow,aku harap video ni dapat bantu korang untuk faham serba sedikit tentang multiverse.Tapi yang ni TV punya lah,🤣🤣🤣.Sebab konsep dia sama,cuma aku x dapat nak cari video yang spesifik lagi.


Comments

Post a Comment