Kuih-muih PKP

Hi geng dan selamat petang.
Apa Khabar??
Petang-petang ni bila bosan mesti ada antara kita yang workout,tengok Netflix dan yang paling syokk
makan.HAHHAHA.
Cerita pasal makan,harini aku nak kongsikan 3 jenis kuih-muih favourite aku dengan korang semua.
Kuih ni ada yang kebanyakannya beli.Bila dah beli tu faham-faham jelah.Sebab sedap!!!

1)Kuih Seri Muka
Kuih ni geng memang feveret aku.Kuih Seri Muka ni ada dua lapis.Lapisan pertama ni adalah tepung dan lapisan kedua adalah pulut.Sebenarnya,aku lagi suka kalau lapisan pertama tu dia buat memang pakai original pandan dan bukan pakai pati perisa.Kebanyakan orang dia malas dia taknak kisar daun pandan dia bancuh je pati perisa pandan tu.Jadi geng,korang cubalah buat kuih ni.Untuk cara memasak tu mintak maapleee..aku ni makan je reti.Kalau nak buat tu kita google ehh...paling tidak beli jelah..HAHAHAHA

ni haaa kuih seri muka yang aku cakap ni.jangan tak kenal pulak lepasni

ni.buat yang tak kenal daun pandan.

2)Karipap
Ok karipap.Karipap ni sepanjang hidup aku.Aku makan tiga jenis karipap je.Karipap sardin,Karipap kentang dan Karipap keledek.Tapi my favourite one is karipap kentang.So aku memang rajinlah buat karipap kentang ni dengan mak aku kat rumah.Kalau korang nak tahu,buat karipap kentang ni adalah paling senang sekali bagi aku nak dibandingkan dengan kuih yang lain.Mungkin sebab dah biasa kot.
In sha Allah nanti kalau aku rajin,aku cerita pasal nak buat kentang pulak

haa niha karipap yang tak kenal tu.korang boleh je kalau nak beli frozen.

 inti karipap kentang.
.
3)Kuih Badak Berendam
Ok yang ni last,kuih ni dulu mula-mula memang aku tak suka sebab tak semenggah nama dia.Tapi lepas aku cuba rasa geng,memang TERbaik...
Kuih ni dalam inti dia inti kelapa.Memang manis lah.
Aku tak nak cerita banyak,korang try dulu nanti baru kita sembang.ok??

Kuih Badak Berendam.
Nanti biasa bazar ramadhan ramai je yang jual.beli tau.

Ok geng,itu je kot untuk petang ni.jangan lupa cuba kuih-muih yang aku cakap tu.
Stay safe and #stayathome.



Comments