MY TOP 10 ANIME : PART 2

MY TOP 10 ANIME : PART 2




Assalamualaikum,yes harini aku akan tulis part 2 pulak yang merupakan sambungan post aku yang sebelum ni. Kalini aku akan listkan dari no 5 ke no 1 like usual, lagipun aku selalu buat macam tu dalam post aku sebelum ni. And anime yang berada di no satu merupakan anime favourite of all time. Kalau korang nak tahu anime apa, korang kena baca sampai habis, This is My Top 10 Anime : Part 2.





5.ASSASINATION CLASSROOM

SOURCE : GOOGLE
This anime has one of the saddest anime yang au pernah tengok, kalau korang jenis hati tisu korang mesti akan menangis jugak macam aku, yap aku nangis doh tengok ending dia. Sumpah tak dapat tahan doh. Anime ni dibawah genre school and ada 2 season ja, Korang yang jenis tak suka tengok anime yang panjng-panjang boleh la tengok anime ni. Cita ni pasal seorang cikgu yang mengajar anak muridnya untuk menjadi pembunuh untuk membunuh cikgu tersebut. Korang akan tahu kalau korang dah baca post aku sebelum ni. Well this anime is worth to watch.





4.GRAND BLUE

SOURCE : GOOGLE
Kalau tadi anime yang paling sedih yang pernah aku tengok, ni anime yang paling lawak yang aku pernah tengok. Dia punya lawak tu kena ngan sense of humour aku, and every episode cita ni memang kelakar habis. Cita ni dibawah genre sports, yap scuba diving pon sejenis sukan, sukan yang ekstrem jugak la. Korang kena ada lesen untuk scuba diving ni. Cita ni pasal Seorang pelajar universiti yang terpaksa masuk ke kelab scuba diving ni and ends up jatuh cinta ngan sukan ni. Well sapa ja yang tak suka scuba diving, semua  orang nak try walaupon sekali. Well it worth to try new things right.





3. Gintama

SOURCE : GOOGLE
 Anime ni merupakan king of parody and takdak anime lain pon yang boleh lawan anime ni. Kenapa aku cakap macam tu? Sebab aku tak pernah tengok anime lain yang buat parody terbaik macam anime ni. And they always get away with it. Cita ni salah satu anime yang banyak episode, cita ni ada lebih 300 episode semua sekali. Dekat hujung-hujung anime ni baru depa cerita pasal asal usul Gintoki and sapa yang ajar dia lawan. Well that arc was the best tapi tak habis lagi and maybe ada sambungan anime ni nanti. 





2.YOUR NAME

SOURCE : GOOGLE
Salah satu anime movie dalam list ni, aku tak pernah bosan tengok anime ni walaupun aku dah ulang banyak kali. Masa first time aku tengok cita ni aku confuse skit, but aku ulang tengok balik and baru aku faham. Makoto Shinkai memang pandai buat anime dengan elemen supernatural. Cita ni berkisahkan dua orang yang jatuh cinta walaupun tinggal di masa yang berlainan. One in the future and the other one is in the past. Korang memang kena tengok anime ni dan memang korang takkan pernah menyesal langsung tengok. Korang akan berterima kasih pada aku lepas korang dah tengok anime ni.





1.ONE PIECE

SOURCE : GOOGLE
Korang mesti dah teka en cita apa yang paling aku suka kalau korang dah baca semua post aku sebelum ni. One piece salah satu anime yang masih ongoing selepas 20 tahun, and writer dia pon kata mungkin akan habis lagi 4 atau 5 tahun. So macam aku ni kena sabar skit la, well bukan sikit but lama jugakla. Semua character dalam cita ni always connects to each other in some unexpected ways. Connection sebegitu yang aku suka sangat ngan anime ni. And sekarang ni diorang baru nak start perag dengan Kaido dekat Wano. Mesti korang pelik en kenapa pirate nak perang, korang kena tengok cita ni dari awal and maksud aku dari episode first. Saja nak bagitau yang anime ni dah 900 lebuh episode dah so, take your time okay.





And that is My Top 10 Anime : Part 2. Kalau korang nak tengok lagi pasal 'My Top 5 Best', Korang mesti tunggu and stay tuned for my next entry.


PEACE OUT...

Comments