MY TOP 5 ANIME : SPORTS

MY TOP 5 ANIME : SPORTS




Asaalamualaikum, this is my seventh in this blog. Sejak aku berkurung ja dalam rumah ni, lagi banyak anime aku tengok, aku gunakan masa ni dengan sebaiknya bukan. Hahahaha, befaedah sangat, lega sikit pala otak aku lepas layan anime ni. Kat sana nanti aku tak boleh layan dah study ja kerja aku. Biasalah pelajar contoh kan kena study ja. HAHA berangan lagi. Okay-okay harini aku nak cakap pasal genre sports. I bet that many people like this kind of genre. Akupon suka anime genre ni, one of my best anime genre. This Is My Top 5 Anime : Sports.





5.HAJIME NO IPPO

SOURCE : GOOGLE
Yap boxing is one the anime sport yang aku suka. Antara anime lama yang best bagi aku, aku tak kata yang anime lama tak best but the latest one is better. But aku tak nak compare this anime sebab dia anime lama or baru. Cita ni ada 3 season and bagi aku first season paling best of all the season sebab dia  punya storyline is better and lot of sad moment. Aku sarankan cita ni for those who like boxing and anime of course.





4.KUROKO'S BASKETBALL

SOURCE : GOOGLE
And this is a story about basketball. Cita ada 3 season and 75 episode overall. Storyline dia best sebab baskelball team masa diorang middleschool  berpisah sebab masuk sekolah tinggi and semua orang dalam group tu pi sekolah yang berbeza. And later they found themself fighting with each other in a basketball fight in their representative school. Tengok la member time middleschool lawan sesama sendiri. Yup it is sometime sad to see them fighting each other. But kat penghujung anime ni depa bersatu gak.





3.HAIKYU

SOURCE : GOOGLE
Cerita ni pulak tentang volleyball, even sukan ni tak berapa femes sangat but there is anime about volleyball. Walaupun tak berapa femes but anime dia femes terok ahhh. Ni salah satu anime yang aku tak tengok lagi and ada dalam watchlist aku. Member aku Syahiran ngan Adib layan ah anime ni diorang kata best tapi aku yang tak tengok lagi. Lagipun anime yang aku tengah tengok ni baru ja habis and maybe aku akan start tengok anime ni lepas ni.





2. CLEAN FREAK AOYAMA KUN

SOURCE : GOOGLE
And yes ada gak anime pasal bola sepak, even 12 episode ja anime ni but best gila. Aku harap diorang buat lagi pasal anime  ni, sedih gak la episode dia skit sangat. Cita ni pasal seorang pelajar yang pandai main bola and also a clean freak. Pembersih sangat dia ni, tak boleh kotor kalu kotor dia akan cuci. Even banyak sekolah lain yang nak dia join diorang but dia still nak stay kat sekolah dia tu sebab dia ada sebab tertentu  kenapa dia pilih sekolah tu.





1. GRAND BLUE

SOURCE : GOOGLE
Korang mesti tertanya-tanya en cita ni tentang sukan apa, cita ni pasal scuba diving. Yup scuba diving pon sejenis sukan. Ni antara cerita yang paling lawak aku pernah tengok setakat ni. Sumpah lawak, kalau tak percaya tengok ah cita ni. Cita ni pasal  Iori yang tinggal dirumah sepupu dia sebab dekat dengan kolej tempat dia sambung belajar and jatuh cinta dengan sepupu dia dan juga scuba diving. Aku memang suggest cita ni kat korang memang best and lawak gila b**i ahh. Aku sedih gak la sebab cita ni 12 episode ja, aku harap ada season 2 and episode yang lagi lama.




And that is My Top 5 Anime : Sports. Aku akan tulis banyak lagi tentang 'My Top 5 Best', and stay tuned for my next entry. 


PEACE OUT...

Comments