MR DIY+Waiter Cafe

Assalamualaikum semua,apa khabar geng sekalian.Aku harap korang semua sihat walafiat.Ok,today,i'm gonna talk about Mr DIY and Waiter.Waaaahhhhh,speaking bukan🤣🤣🤣.Saja test.Arini akü nk ceritakan pengalaman aku bekerja sebagai Promoter di MR DIY dan Waiter di Spiced Pumpkin Cafe.Mesti korang pelikkan,macam mana aku boleh buat 2 kerja pada 1 masa.


 (1st week kiting bekerja kat MR DIY)


(Ni plunk time kat Spiced Pumpkin Cafe)

Nak dijadikan cerita,lepas je aku habis spm,member2 akü pon ajakla akü join dorang sekali untuk cari kerja.Asalnya,aku just nk temankan dorang je,tapi bila fikir balık,cuti nanti confirm akan merest bunya kat rumah kan.So Aku decided untuk join la orang sekali.First kitorang pergi Adakah dekat Mr DIY dekat Plaza Shah Alam sebab time tu MR DIY kat sana baru je bukak.Then kitorang pon try la apply.Alhamdulillah dapat la kerja tu.Terus terang cakap memang best keje situ walaupun orang tengok mcm x syok,x best je kan,tapi sebenarnya best sebab bounding antara kitorang ni ngam.


(Jejaka paling kacak kt DIY🤣🤣)

Fast forward 1 month after aku kerja kat diy,member aku decided untuk cari kerja part time yang lain.Kitorg kerja kt diy tu sebagai part timers je sebab kitorg time tu belum lgi 18 tahun.So,kitorg akan kerja diy dri 10 pagi smpai 4 petang.Member aku ni pon ajaklah aku skali cari kerja part time lain sekali dengan dia.Maksudnya macam kitorg ni buat 2 kerja dalam 1 hari la gitu😎😎.Bila cari2,terjumpala Cafe Spiced Pumpkin di Seksyen 3 Shah Alam.Betul2 sebelah MCD.


(Ada masa tu bolehla korang singgah)

Kenapa aku sanggup buat sampai 2 kerja ni,sebab aku dengan member2 aku tamak asalnya.🤣🤣🤣.Lagi satu sebab time tulah baru timbul kesedaran,betapa pentingnya duit belanja ni.AHAAHAHAHAH.Time aku kerja kt MR DIY dengan Cafe ni,banyak benda yang aku belajar walaupun benda tu x seberapa and x sepenting mana pon.Tapi benda tulah yang banyak bantu kitorg untuk jadi lebih matang dan professional.Contoh,macam dekat DIY,aku belajar untuk menjaga masa,be more teratur la an,sebab kerja kitorang kt DIY ni,macam career yang kitorang pilih ni.Ada persamaan dia.Cuma bezanya,yang DIY ni kat darat,career kitorang dekat laut.

(Pengunjung setia DIY🤣🤣🤣)

Pindah pulak ke kerja Cafe aku.Kat cafe tu,macam2 aku pernah buat,dari ke pantry,sampailah jadi waiter.Asalnya aku ditempatkan dalam pantry,pastu dipindahkan ke dapur.Maybe sebab aku lebih sesuai duduk kat dapur kot,entahlah🤣🤣.Kerja kt cafe tu best,untuk nak dapatkan pengalaman and untuk belajar pon boleh sebab kerja kat situ,kita dikelilingi senior2 la,part timers yang bekerja sambil belajar,ada yang belajar dekat uitm,um,unisel dan sewaktu dengannya.Makanan dekat cafe pon sedap,ditambah pulak dengan majikan yang menjaga kebajikan pekerjanya.Nampk formal sangat la pulak an🤣🤣.Tak best bila formal nikan.Jujur aku cakap banyak benda yang aku belajar bila bekerja dekat sini.Kat cafe ni pulak,kitorg belajar cara nak communicate dengan orang,be more punctual da paling penting,jaga hygiene diri.So,kepada lepasan2 SPM yang x de buat apa tu,bolehla cari kerja part time sambil menunggu result korang keluar.takde la korang mereput je kat rumah betul tak?,Atleast korang dapat la belajar berdikari.Finally,Aku nk ucap terima kasih kt MR DIY dengan Spiced Pumpkin Cafe sebab bagi aku peluang kerja dengan dorang.Kepada semua geng2 aku yang still berkerja,kerja elok2,jangan curi tulang.Jangan nak rehat sampai lebih time korang🤣🤣🤣
Tu je yang aku nak share dengan korang harini,Hopefully aku dapat share lagi dengan korang next chapter of my journey.Thank you.sebelum tu,saksikan lah gambar2 aku time berkerja.ENJOY!!!


(bukan setakat jadi waiter geng🤣🤣)


(Bulan2 terakhir sebelum kitorg melalui jalan hidup yang berbeza)

(Ni bukan curi tulang eh,ni dah abis shift🤣🤣)

(Dining Squad)

Sekian,tu je daripada aku,Assalmualaikum dan harap korang akan keep support kitorang and stay tuned!!!

















Comments

  1. Replies
    1. Thank you au,insha-Allah lpasni den improve lgi💪💪

      Delete
  2. Wahhhh bangga nya saya sbb dapat jadi rakan sekerja anda.

    ReplyDelete
  3. Perkongsian yg amat menarik, teruskn, ..👏👏👍👍

    ReplyDelete
  4. Maaaak besarnya muka akak 😩. Good content, anyway. Cuti semester nnt mehla dtg kerja.

    ReplyDelete
  5. Tahniah MDA ummi bangga dgn abg.

    ReplyDelete
  6. Pilihan gambar yang sangat menarik

    ReplyDelete
    Replies
    1. AHAHHAHAHAH,tu je ada ha,thank you😂😂

      Delete

Post a Comment