Top 5 Most Beautiful Women in the World

 Assalamualaikum, dan salam sejahtera kepada pembaca, semoga anda sihat dan sentiasa sosial distancing di mana mana. #kitajagakita. 

Okay semua, saya nak share Top 10 Most Beautiful Women in the World. Kalau bgi saya ofc lah no 1 wanita tercantik mestilah girlfriend sendiri tetapi ni list yg disusun berdasarkan sains .Sains telah menemui cara untuk mengukur keindahan secara objektif dan menjimatkan semua masa yang kita sia-siakan berdasarkan pilihan peribadi. Menggunakan teknik pemetaan berkomputer yang dirancang oleh pakar bedah kosmetik Dr Juian de Silva - seorang lelaki yang pengalamannya bertahun-tahun memperbaiki orang yang jelek telah memberinya kepakaran yang tiada tandingannya dalam bidang daya tarikan - dan berdasarkan Golden Ratio of Beauty Phi - formula yang terkenal sejak zaman kuno - wanita paling cantik di dunia telah dikenal pasti dan diberi nama. Semua hujah berakhir di sini. So tanpa banyak bunyi, saya mula okay. 



1. Bella Hadid – 94.35 per cent





Isabella Khair Hadid lahir 9 Oktober 1996) juga dikenali sebagai Bella Hadid merupakan seorang model Amerika Syarikat, menandatangani kontrak dengan IMG Models pada 2014. Pada Disember 2016, beliau terpilih menjadi "Model of the Year" di Model.com's Model of the Year 2016 Awards. 


2. Beyoncé – 92.44 per cent





Beyoncé Giselle Knowles-Carter lahir 4 September 1981) ialah seorang penyanyi, penulis lagu, penari, dan pelakon Amerika. Dilahirkan dan dibesarkan di Houston, Texas, Beyoncé tampil di pelbagai pertandingan nyanyian dan tarian semasa zaman kanak-kanak. Beliau mencapai kemasyhuran pada akhir 1990-an sebagai penyanyi kumpulan gadis R&B Destiny's Child


3. Amber Heard – 91.85 per cent




Amber Laura Heard (lahir 22 April 1986) adalah pelakon dan model Amerika. Dilahirkan dan dibesarkan di Texas, dia membuat debut filemnya dalam peran kecil dalam drama sukan Friday Night Lights (2004), diikuti oleh serangkaian peranan kecil lain di televisyen dan filem. Peranan utamanya adalah dalam filem seram All the Boys Love Mandy Lane (2006), tetapi ia tidak dilancarkan di Amerika Syarikat sehingga tahun 2013 kerana masalah pengedaran. Peranan utama keduanya muncul dalam siri televisyen The CW Hidden Palms (2007). Filem yang menonjol kecantikannya ialah Filem Aquaman (2018) sebagai watak Mera kekasih Aquaman.


4. Ariana Grande – 91.81 per cent




Ariana Grande-Butera[1][2] (lahir 26 Jun 1993),ialah seorang penyanyi dan pelakon wanita Amerika Syarikat. Beliau memulakan kerjaya lakonan menerusi pementasan muzik Broadway 13, sebelum memegang peranan Cat Valentine dalam siri televisyen Nickelodeon Victorious pada 2009. Siri ini tamat selepas empat musim, dan Grande membintangi sambungan lanjutan Sam & Cat, yang berakhir pada tahun 2014. Beliau juga telah muncul dalam teater lain, televisyen dan peranan filem dan meminjamkan suaranya untuk televisyen animasi dan filem.


5. Scarlett Johansson – 90.91 per cent




Scarlett Johansson (lahir November 22, 1984) ialah seorang pelakon, penyanyi dan model wanita Amerika Syarikat. Beliau membuat penampilan pertamanya dalam filem North (1994). Pada tahun 1996, beliau telah dicalonkan sebagai Pelakon Wanita Terbaik Anugerah Independent Spirit untuk lakonannya dalam Manny & Lo, mendapat pujian dan menjadi lebih terkenal menerusi The Horse Whisperer (1998) dan Ghost World (2001). Beliau beralih kepada peranan dewasa dalam Girl with a Pearl Earring (2003) dan Lost in Translation (2003), dimana untuk filem itu beliau memenangi anugerah BAFTA untuk Pelakon Wanita Terbaik. Dia terkenal apabila berlakon dlm Movie Avengers sebagai hero Black Widow.


Sekian Terima Kasih

Comments