God Of War 4 Bases On Mitology Norse


 Assalamualaikum , macam biasa saya ingin berkongsi sesuatu tentang video game yg bagi saya memang terbaik sebab semua aspek dia memang ngam. Dari segi digital, gameplay, fiction, caracter , story, sound system , weapon semua tu memang mantap ah. 

So tanpa banyak bunyi , Nama video games tersebut ialah God of War 4( April 2018 ) dikeluarkan utk Playstation 4. God of War adalah permainan aksi-pengembaraan yang dicipta oleh Santa Monica Studio dan diterbitkan oleh Sony Interactive Entertainment. Dilancarkan pada 20 April 2018, untuk PlayStation 4, ini adalah siri kelapan dalam siri God of War, yang kelapan secara kronologi, dan sambungan God of War III 2010.

 

GOW tidak sama seperti permainan sebelumnya, yang secara longgar didasarkan pada mitologi Yunani, konsep video game ini berasaskan daripada mitologi Norse, dengan kebanyakannya terletak di Norway kuno di wilayah Midgard. Buat pertama kalinya dalam siri ini, terdapat dua protagonis: Kratos, mantan Dewa Perang Yunani yang tetap menjadi satu-satunya watak yang boleh dimainkan, dan anak lelakinya Atreus. Setelah kematian isteri kedua Kratos dan ibu Atreus, mereka melakukan perjalanan untuk memenuhi permintaannya agar abunya disebarkan di puncak tertinggi dari sembilan alam. Kratos menyimpan rahsia masa lalunya dari Atreus, yang tidak menyedari sifat ketuhanannya. Sepanjang perjalanan mereka, mereka bertemu dengan raksasa dan dewa dunia Norse.




Uniknya God of War ini antara permainan video aksi-pengembaraan third-person. Ia dilengkapi dengan kamera bebas dari bahu, yang berlepas dari installment sebelumnya, yang menampilkan kamera sinematik tetap. Secara sinematografi, permainan ini disajikan dalam tangkapan berterusan, tanpa pemotongan kamera atau layar pemuatan. Walaupun installment utama sebelumnya iaitu Ascension (2013), memperkenalkan multiplayer untuk siri ini, installment ini hanya untuk Solo Player. Mengenai struktur tingkat, pengarah Cory Barlog mengatakan "ia terbuka, tetapi itu bukan dunia terbuka." Oleh kerana keterbukaannya, ciri fast travel unlock. Berenang, kemampuan dalam permainan sebelumnya, dipotong , pemain menggunakan perahu untuk melintasi badan air. Tidak seperti permainan sebelumnya, yang memungkinkan pemain melompat bebas pada bila-bila masa, melompat hanya dapat dilakukan di kawasan yang ditentukan, seperti di permukaan batu atau langkang .Sepanjang permainan, pemain berperang melawan musuh mitologi Norse, seperti peri gelap, wulver, draugr, serta Gullveig dan para pendatang, makhluk yang diserang oleh sihir seiðr, antara lain. Valkyries muncul sebagai pertempuran BOS pilihan. Di antara banyak pencarian sampingan, pemain dapat membebaskan naga yang dipenjarakan Fáfnir, Otr, dan Reginn — kerdil yang berubah menjadi naga - tambahan pergelutan Hræzlyr dalam story mode.




Video game ini kebiasaannya mengambil masa seminggu utk menghabiskan story mode dlm game ini . Karacter Utama iaitu Kratos ini diinspirasikan dripada badan milik Shad Gaspard yg memiliki tubuh badan yg tegap dan bertatoo ganas. Watak watak ganas dlm video game ini semua adalah berasaskan mitology Norse. 




Sekian Terima Kasih



Comments