WWE SUPERSTAR YANG TELAH MENINGGAL DUNIA

 Okay assalamualaikum semua. Harini saya nak berkongsi tentang beberapa superstar wwe yg telah pun meninggal dunia.

Yang pertama ialah Shad Gaspard




Sedikit info tentang Shad Gaspard ialah seorang professional wrestler daripada Amerika. Dia digelar sebagai Shad di atas gelanggang. 


Pada 17 Mei 2020, Gaspard dan anaknya berada di antara sekumpulan perenang yang terperangkap dalam arus deras di Venice Beach, California.Gaspard mengarahkan penyelamat menyelamatkan anaknya terlebih dahulu, kemudian hilang di bawah air. Di samping Pengawal Pantai A.S. di antara pasukan carian adalah rakan gusti profesional JTG, John Morrison, dan Chris Masters.Pada 19 Mei, setelah melakukan pencarian sejauh 70 batu nautika persegi (240 km2), Pengawal Pantai A.S. menghentikan pencarian tersebut. Kemudian Pada 20 Mei, mayat Gaspard ditemui dicuci di darat di Pantai Venice dan dikenal pasti oleh pejabat koroner Los Angeles County. 


Yang kedua ialah Big Daddy V/ Viscera/ Mabel




Nama sebenarnya ialah Nelson Frazier Jr. 

Nama famous ialah Big Daddy V/ Viscera/Mabel


Frazier memulakan karier gusti profesionalnya dengan nama di ring Nelson Knight, separuh daripada pasukan "The Harlem Knights" dengan pasangannya dan saudara kandungnya, Bobby (Robert Horne).Mereka bergelut dalam Persatuan Gulat Amerika Syarikat (USWA) dan Persekutuan Wrestling Pro (PWF), dua kali memenangi Kejuaraan Pasukan Tag PWF pada tahun 1992,sebelum menandatangani kontrak dengan Persekutuan Wrestling Dunia (WWF) pada bulan Julai 1993.


Pada 18 Februari 2014, Viscera meninggal dunia akibat serangan jantung, hanya empat hari selepas ulang tahunnya yang ke-43. Dia dikremasi, dan abu kematian dibahagi menjadi 500 bahagian sebagai hadiah untuk orang yang disayanginya. 


Yang ketiga ialah Big Boss Man



Ray Washington Traylor Jr. (2 Mei 1963 - 22 September 2004) adalah seorang ahli gusti profesional Amerika yang terkenal dengan penampilannya dengan World Wrestling Federation (WWF) dengan nama gelaran Big Boss Man, dan juga untuk penampilannya dengan World Championship Wrestling (WCW) sebagai The Boss, The Man, The Guardian Angel, dan Big Bubba Rogers.


Dia dikeluarkan dari dunia WWE pada tahun 2003 . Pada 2004 Dia disahkan meninggal dunia kerana serangan jantung.


Yang terakhir yg saya ingin kongsikan ialah Chyna.

Beliau antara salah seorang wresler perempuan yg terkenal dalam dunia WWF.


Chyna


Chyna nama sebenar (Joan Marie Laurer) 27 Disember 1969 - 17 April 2016) adalah seorang ahli gusti profesional Amerika, model glamor, pelakon, pengarang, pembina badan dan pelakon filem dewasa. Dia pertama kali menjadi terkenal di Persekutuan Gulat Dunia (WWF, sekarang WWE) pada tahun 1997, di mana dia disebut sebagai "Keajaiban Kesembilan Dunia" (André the Giant telah disebut sebagai yang kelapan).

Dia juga wanita pertama yang menyertai pertandingan Royal Rumble dan kejohanan King of the Ring, dan juga menjadi pesaing nombor satu Kejuaraan WWF.




Pada 20 April 2016, Laurer ditemui mati di rumahnya di Pantai Redondo, California. Dia berumur 46 tahun. Pengurusnya Anthony Anzaldo menjadi prihatin apabila Laurer tidak menyiarkan kemas kini atau kandungan ke media sosial biasa selama beberapa hari dan kemudian menemui mayatnya di apartmennya. Laporan polis awal menyatakan bahawa dia mungkin meninggal dunia akibat overdosis dadah secara tidak sengaja atau sebab semula jadi. Anzaldo menyatakan bahawa sebarang dos berlebihan tidak disengajakan, dan menyatakan bahawa dia diberi ubat tetapi cenderung menggunakannya secara tidak betul.




Sekian Terima Kasih...

Comments