DCEU vs MCU

Assamualaikum dunia,bangunlah semua,lihatlah pada diri kita,semua serupa.Haaaaaaa,saja nk tarik attention korang🤣🤣.Camne semua,aku harap korang semua sihat2 and jaga diri masing2,jaga kesihatan dan kebersihan diri.Yalah kan,skarang ni tengah meletup pasal COVID-19.Ok habis pasal tu,arini aku nak cerita pasal DCEU vs MCU.Mesti korang selalu layan movie kt wayang betul x?,😁😁,korang mesti pernah tengok cerita Avengers,Iron man,Captain
America,Batman,Superman and even justice league.Aku nak share kat korang semua,pendapat aku tentang movie2 dorang ni.First of,aku nak start dengan DCEU atau dikenali sebagai DC Extended Universe.



(Source:Google)

DC ni ada hak atas hero2 macam batman,superman,wonder woman,The Flash,Cyborg dan banyak lagi la🤣🤣.nak sebut satu2 memang sampai bawah pon x abis kan,ha so tulah beberapa contoh hero2 DC ni.Bagi aku sendiri lah kan,DCEU ni pernah ada zaman kegemilangan dia dan zaman kejatuhan dia.Macam yang pernah kita tengok,DC dulu suka keluarkan movie main hero dorang macam batman,superman and wonder woman and dorang only focus on that 3 main hero.Hero2 yang lain macam terkubur.Maybe sebab dorang x berani nk ambil risiko untuk buat movie2 yang memerlukan editing dan CGI yang tinggi.Tapi sekarang baru kita dapat tengok yang dorang ni dah mula berani nak fight dengan MARVEL,sebab apa aku cakap macam tu,sebab sekarang barulah dorang berani nak keluarkan hero2 dorg yang dh lama menyepi dan x keluar kat tv or wayang.Contoh macam Shazam,Aquaman,Flash,Cyborg.Bagi aku,zaman kegemilangan dorang bermula dengan movie Batman 1989 yang dibintangi Michael Keaton dan Jack Nicholson.

(Batman 1989)

At that moment,marvel still krik krik lagi kot,🤣🤣.Memang time tu dorang je la conquer genre superhero ni.Fast forward sampai la Batman Begins keluar pada 2005.Bermulanya era baru DC dengan Batman Begins trilogy yang dilakonkan oleh Christian Bale,Heath Ledger,Cillian Murphy,Tom Hardy,Liam Neeson and the geng.😁😁.Kalau kita tengok,time ni dorang dh berani nak keluarkan villain2 yang dah lama tersembunyi macam Scarecrow,Bane,Ra's Al-Ghul,Joker.Dulu,villain2 ni jarang dikeluarkan di layar besar melainkan joker la kan,why?,sebab dia joker,sapa je x minat kan🤣🤣.Sampailah trilogy Batman Begins ni habis.Start daripada tu,terus bagi aku zaman kejatuhan DC.Dorang cuba buat Batman VS Superman 2016,tapi fail,same goes to Justice League 2017.Tapi sekarang,DC cuba bangun balik lepas dorg dh tukar dorang punya ketua.Barulah keluar citer,Shazam,Aquaman,Birds Of Prey and other project yang dorang tengah develop sekarang.Baurulah nampak dorang cuba tarik balik fans2 dorang yang menyepi dalam gua tu.Mana x nya fans2 dorang masuk gua,dah sekarang Marvel memang kick DC kaw2 an🤣🤣.Move on kepada MCU pulak jom.

Sorce:Google


Marvel ni pulak,ada hak atas hero2 macam Iron man,Captain America,Hulk,Thor,Captain Marvel and the geng.Bagi aku lah kan,Marvel ni dulu menyepi,kalau keluar movie2 dorang yang lama,memang tak meletup macam DC lah,Tapi sekarang ni memang start meletup lah.Orang kata Epic Comeback🤣🤣.Bagi aku sendiri,Marvel ni dorang berani nak pakai hero2 yang x berapa popular selain Iron Man,Captain America.Dorang berani keluarkan Guardians Of The Galaxy,X-Men,Deadpool.Nampak yang dorang ni memang nak tarik fans2 yang kadang x tau pon genre superhero ni.Lalu,keluarlah group2 yang ngaku dorang ni fans marvel sejak dulu🤣🤣.Macam bola sepak jugaklah,bila Man City menang je EPL,time tu la baru keluar fans2 dorang yang entah dari mana tu kan,Aku x de niat nak bahan fans City,tapi tu fakta🤣.Sampai situ je cerita aku setakat ni.Insha-Allah kita jumpa lagi pada masa yang sesuai.Share la sikit pendapat korang pasal2 DCEU and MCU ni,aku nak tau jugak kan.😄😄

Source:Google

Macam aku pulak,aku ni lebih kepada DC mungkin sebab aku membesar dengan cartoon DC kot🤣🤣.So,tu je daripada aku setakat ni.Thanks geng sebab sudi baca karangan aku ni🤣🤣.Till we meet again.Last but not least,aku harap korang dapat jaga kesihatan and kebersihan korang dan stay safe semua.Take Care.Assalamualaikum



Comments

Post a Comment