PENGALAMAN KU KETIKA BERGELAR SEORANG PELAUT eps 1


ASSALAMUALAIKUM... Mulai dari hari ni aku akan berkongsi pengalaman aku dulu sebagai seorang kelasi kapal. Kita cerita sikit2 la noh baru syok nak baca kn hehehe....     Aku start naik kapal rasanya dlm tahun 2017 kalau tak silap la. Tak lama pun baru jaa lagi. Okey kapal first aku nama dia MT.NAUTICA MAHARANI kapal ni dia bawak minyak FO(fuel oil). Nak cerita pnjang2 pn takut hampa semua boring baik aku tnjuk gamar jala senang kn....        


Okey ni gmbar masa first ship aku...    



            With ab nazmi and 4th officer izwan dua2 org ni agak masuk air...    

           Ni pulak masa first time pegang steering kapal... Masa first dpt pegang steering kapal agak takut, gerung semua ada laaa... Mna taknya selalu drive kereta kecik jaaa ni kali drive kapal 120meter panjangnya..... Hahaha.     

          Last gambar untuk entry yg first ni, masa ni first time aku turun darat ikut chief cook cari provision (bekalan makanan). Nampak tak disitu muka penat bru lepas kerja kt deck terus org ajak turun darat, tapi dlm penat2 tu pun ada suka jgk sbb dh lama x jejak darat. 


Sekianlah untuk entry yg pertama ni... Jgn risau bnyk lgi gambar2 sepanjang aku belayar. Nnti aku share satu per satu.   

Bersambung.... 

Comments