MY TOP 5 ANIME : KIDS

MY TOP 5 ANIME : KIDS



Assalamualaikum, this is my fifth entry in this blog and harini aku nakcakap pasal genre anime yang sesuai untuk kanak-kanak. Genre ni merupakan anime yang sesuai untuk budak-budak bawah umur, tak semua anime sesuai untuk budak-budak for a certain reason, ada yang ganas ada yang lucah and ada yang pelik untuk budak tengok. Harini aku nak listkan anime yang sesuai untuk kanak-kanak tengok. This My Top 5 Anime :Kids




5.DIGIMON

SOURCE : GOOGLE
Well aku dah pernah cerita pasal anime ni kat entry lain, kalau koranng nak baca bolehla pergi ke entry aku and tengok. Aku taknak bagitau entry mana  sebab nak korang tengok semua entry aku, hahahaha banyak sikit views aku. Bagi aku anime ni sesuai sangat bagi kanak-kanak tengok. Masa aku kecik dulu pon aku layan gak cita ni sebab time tu takdak lagi kartun melayu yang best, yang ada pon Keluang Man ngan Anak-anak Sidek.




4.POKEMON

SOURRCE : GOOGLE
Ni pon salah satu anime yang aku tengok masa aku kecik. Pokemon ni antara anime yang famous , boleh kata satu dunia tau anime ni. Kalau hampa tak pernah dengar pasal pokemon ni hanya satu aku nak kata, mak kau hijau. Cita ni pon famous dalam game, Syahiran yang ada dalam blog ni ada post pasal pokemon punya game, korang gi la checkpost dia kalau berminat. Pokemon ni dah banyak season, sampai sekarang pon anime ni tak habis lagi. Memang ramai peminat setia cerita ni sampai bertahun tak habis lagi.





3. CRAYON SHIN CHAN

SOURCE : GOOGLE
Ni pon salah satu anime yang aku selalu tengok time aku kecik. Setiap hari sabtu aku tunggu pukul 7 malam sebab nak tengok cita ni kat TV7 , ahh I miss the good old days. Cita ni jenis anime yang takdak storyline, yang bermaksud setiap episode dia non related dari episode sebelum. And anime ni ada 1007 episode memang penat la kalau nak tengok satu-satu. But kalau yang peminat setia or yang ada anak bolehla bagi anak korang tu tengok, berfaedah la skit dari bagi men smartphone ja. Mau rabun anak tu kang.




2.DORAEMON

SOURCE : GOOGLE
Doraemon ni pon dikategori sebagai anime, ni pon salah satu cerita yang aku tunggu setiap hari Sabtu. Doraemon ditayangkan lepas habis cita Shin Chan tu, mean pukul 7.30 malam kat TV7. Aku ingat lagi, lepas balik Taekwondo, aku tunggu depan tv nak tengok cita ni. Ahhh aku rindu nak jadi budak-budak balik, tak perlu nak risau pasal apa-apa sebab time tu pon takdak benda yang nak dirisaukan. It makes me wanna be young again, well I has to admit that I am old now and need to move on even im a type that hard to move on to something. Well that is life. 





1.DIDI AND FRIENDS
SOURCE : GOOGLE
Hahahaha, mesti korang fikir apahal cita ni ada dalam list ni, no 1 lak tu. Aku saja nak buat lawak even hambar. And yes cerita ni bukan anime it is just kartun Melayu yang sesuai bagi kanak-kanak tengok. Haih aku rasa bersalah nak post entry ni, well that is life and we need to carry on. Kanak-kanak zaman sekarang membesar tengok cita ni and bagi aku cita ni sesuai sangat untuk kanak-kanak tengok sebab takdak content pelik, bagi aku la sebab aku tak pernah tengok pon.






And that is My Top 5 Anime : Kid . Aku akan tulis banyak lagi tentang 'My Top 5 Best' , and stay tuned for my next entry.


PEACE OUT...

Comments