MY TOP 5 ANIME : HORROR

MY TOP 5 ANIME : HORROR




Assalamualaikum, this is my sixth entry in this blog. Aku terasa rajin harini so aku nak post someting lagipun tak buat apa sangat kat rumah ni, membuta ja. Dari aku tak buat apa baik aku buat something yang berfaedah untuk aku and everyone. So aku decide nak post something. Harini aku nak tulis pasal genre horror. Genre ni mesti korang tahu pasal apa kan so tak perlu aku nak explain. This Is My Top 5 Anime : Horror.




5.HIGHSCHOOL OF THE DEAD

SOURCE : GOOGLE
Yup aku dah pernah letak dah cita ni kat entry aku sebelum ni and aku saja nak suggest cita ni untuk orang yang suka tengok cita seram. Bagi sapa yang tak tengok blog aku sebelum ni, meh bang man explain skit. The zombie outbreak happen when the student is at school, biasalah belajar la kan. And semua zombie tu  attack that school , so the main protagonis and kenkawan dia try survive that pandemic. Pergh speaking gitu, hahaha saja ja nak try tulis dalam english. Acah-acah gitu





4.ANOTHER

SOURCE: GOOGLE
Dan ditangga keempat 'Drum roll' Anime yang diberi tajuk Another. Hahahahah, aku dah gila. Ni cerita yang ada dalam watchlist aku. Aku nak tengok cerita ni lama dah sebab aku teringin nak tengok but aku takdak masa nak tengok sebab aku tak habis tengok lagi anime yang lain.  So summary of this anime, seorang pelajar sekolah yang baru berpindah sekolah mendapati yang pelajar kelas baru dia tu mati but takdak orang tahu sapa yang mati tu. Yup mati but no one knows who, bunyi macam menarik en. So korang diminta tengok anime ni sebab ada 12 episode ja.





3.AJIN: DEMI HUMAN

SOURCE : GOOGLE
Well cerita ni punya best sampai ada dalam netflix guys, baru dua season cita ni and season 3 nak start dah kalau tak silap aku. Cita ni pasal sorang laki yang baru dapat tau yang dia sebenarnya ajin lepas dia accident. Ajin tu orang yang ada keupayaan untuk regenerate dia dia dengan cepat, in other word sembu dengan cepat. And ajin ni juga boleh buat Black Ghost yang hanya ajin ja boleh nampak, orang biasa macam aku ni tak dapat tengok. Black Ghost ni kira kuat la ,boleh buat lawan gitu. So korang boleh la pi buat account netflix and layan cerita ni.





2.PARASYTE : THE MAXIM

SOURCE : GOOGLE
Sorry sebab gambar tak berapa elok, aku takdak data actually ni ja gambar yang boleh aku pakai. And anime ni kira top jugak la bagi aku sebab aku suka anime yang macam ni misteri and bunuh-bunuh. Cerita ni pasal makhluk yang nak ambik alih badan manusia untuk dijadikan badan mereka macam pasasit. Tapi seorang budak sekolah menengah ni sempat keluarkan binatang tu but binatang tu masuk dalam tangan dia ja. So makhluk tu sempat ambil alih tangan kanan dia sahaja. Cita ni ada 25 episode ja so boleh la pi tengok kalau berminat. PM tepi.





1.DEATHNOTE

SOURCE : GOOGLE
Dan ditempat pertama 'DRUM ROLL', Deathnote. Ah aku dah gila. HAHA by the way cita ni cuma ada 37 episode. Cita ni pasal seorang pelajar sekolah yang terjumpa satu buku yang bertulis deathnote, dia ingat tu cuma buku biasa. But lepas dia baawa balik buku tu, malaikat maut pun ikut dia balik, rupanya buku tu milik malaikat maut tu. And baru dia tau lepas dah di brief oleh malaikat maut tu apa kegunaan buku tu. Nama sapa sahaja yang ditulis dalam buku tu akan mati. Ni la salah satu anime yang watak utama dia mati. Oops spoiler alert, hahahah. Betul ka akun cakap tu, kalau nak tau betul ka tak pergi la tengok cerita ni.





And that is My Top 5 Anime : Horror. Aku akan tulis banyak lagi tentang 'My Top 5 Best', and stay tuned for my next entry.


PEACE OUT...

Comments