PENGALAMAN KU KETIKA BERGELAR SEORANG PELAUT eps3. (EKOR SANG TAIFUN)

Assalamualaikum semua hari kita sambung lagi dengan gambar2 yg seterusnya. Kali ni aku nak cerita mcm mna aku jumpa dengan EKOR SANG TAIFUN bgi org yg belayar foriengoing klau takat ekor ni celah gigi depa ja tapi bgi aku yg belayar dlm kolam ni kena ekor pn rasa mcm2 gak laaa...



                                   (source: google) 
Ni lah gambar taifun klau tengok dari pemandangan satelit. 


Tapi yg aku lalui ni bknnye betul2 taifun cuma terkena tempias sikit ja dari ekornya.   


Okay yg gambar taifun tu pinjam  kat google.... 

Ni pulak gambar-gambar yang sempat dirakamkan di LAUT CHINA SELATAN.





tapi klau tengok gambar mcm xdak feel kn... NI aku ada satu video nak tunjuk. 





Seingat aku masa ni voyage dari Singapore nak ke Bintulu. Selalunya la voyage dari Singapore nak ke Bintulu ni lebih kurang 3hari setengah ja tapi disebabkan kapal kami terserempak dengan tempiasan ribut ni voyage kami masa tu jadi 6hari lebih kurang 4 hari berturut-turut kami ada kat dlm ribut tu.      

Dah kena mcm ni mesti la x boleh buat kerja kt luar kn.... So kami semua lockdown kapal, secure apa yg patut selama 4 hari tu sampai lah kapal berdekatan dengan palabuhan Bintulu..  

Sampai di sini saja untuk episod kali ni STAY TUNED untuk episode yang akan datang...... SAYONARA

Comments